سه دیدار از مرحله یک هشتم جام حذفی روز یکشنبه برگزار می‌شود که در حساس‌ترین مسابقه استقلال میزبان ملوان انزلی است.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، سه دیدار از مرحله یک هشتم جام حذفی روز یکشنبه برگزار می‌شود. حضور تیم دسته اولی نفت مسجد سلیمان و تیم دسته دومی نفت امیدیه در این مرحله خود نوعی شگفتی محسوب می‌شود و آنها ظاهرا می‌خواهند به شگفتی‌سازی‌هایشان ادامه بدهند.
 
نگاهی به این سه دیدار می‌اندازیم:

استقلال - ملوان؛ شکار قو در هوای آلوده!؟
 
اگرچه قدرت دو تیم روی کاغذ با یکدیگر قابل قیاس نیست و همه برد استقلال را پیش‌بینی می‌کنند اما نباید فراموش کرد که ملوان در جام حذفی همیشه حضوری درخشان داشته و جام حذفی هم جام شگفتی‌هاست. دیدار این دو تیم در لیگ برتر مسابقه‌‌ای معوقه از هفته دوازدهم لیگ برتر بود که به عنوان آخرین بازی نیم‌فصل اول برگزار شد و آبی‌پوشان یک بر صفر با گل حنیف عمران‌زاده ملوان را شکست دادند تا فقط با اختلاف یک گل قهرمانی نیم‌فصل را به سرخپوشان واگذار کنند.
 
اکنون شاگردان قلعه‌نویی دوباره رخ به رخ بازیکنان جوان و با انگیزه ملوان می‌شوند. در این بازی یک اشتباه برای شاگردان قلعه‌نویی تاوان سنگینی دارد.
 
شاید به همین دلیل هم قلعه‌نویی در روزهای گذشته مدام از شیوه بازی بازیکنانش انتقاد کرد و آنها را به بهتر بازی کردن تشویق می‌کرد.
 
آبی‌پوشان در این بازی قطعا با تمام قوا بازی خواهند کرد تا با یک پیروزی به مرحله یک چهارم صعود کنند.
 
برنده این دیدار در مرحله بعدی حریف ذوب آهن اصفهان خواهد شد.
 
اسکوچیچ در این فصل با وجود نتایج قابل قبولی که گرفته همواره مقابل استقلال و پرسپولیس بازنده بوده و از این مسئله گلایه کرده که بازیکنانش بیش از اندازه به این تیم‌ها از نظر فنی احترام گذاشته‌اند!
 
شاگردان قلعه‌نویی یکشنبه امیدوارند که هواداران‌شان با وجود سردی و آلودگی هوا به ورزشگاه بیایند و آنها را در این بازی حساس تنها نگذارند. آنها به دنبال شکار قو در هوای آلوده تهران هستند و باید دید که اسکوچیچ این مرتبه هم مقابل استقلال بازنده می‌شود یا می‌تواند یک شگفتی خلق کند و مدیران جدید باشگاهش را خوشحال کند. هرچند ملوان امیرحسین فشنگچی یکی از بازیکنان تاثیرگذارش را به دلیل مصدومیت در این بازی در اختیار ندارد.

نفت مسجد سلیمان - تراکتورسازی تبریز؛ کار سخت شاگردان جلالی در خوزستان
 
نفت مسجد سلیمان با دو پیروزی خارج از خانه به این مرحله صعود کرده است و در آخرین بازی آنها سایپا لیگ برتری را در کرج شکست دادند و اکنون به مصاف تیم تراکتورسازی یکی از مدعیان قهرمانی لیگ رسیده‌اند. تراکتورسازی بدون مسابقه به یک هشتم صعود کرد و تیم ماشین‌سازی از جام حذفی کنار کشید تا تراکتورسازان اولین بازی خود را در این جام مقابل نفت مسجد سلیمان انجام بدهند. تیمی از لیگ دسته اول که حریف آسانی برای تراکتورسازان محسوب می‌شود. با این حال مجید جلالی می‌داند دست‌کم گرفتن حریف یعنی اسیر شگفتی شدن و ناکامی در جام حذفی، نفت مسجد سلیمان در گروه دوم جدول لیگ برتر در بین سیزده تیم در رده هشتم قرار دارد و تیم ناشناسی است که البته می‌تواند در خانه خود برای تراکتورسازی دردسر درست کند. برنده این مسابقه در مرحله یک چهارم باید به مصاف راه آهن برود.

مس کرمان - نفت امیدیه؛ تداوم شگفتی‌سازی یا برد راحت تیم مظلومی؟
 

مس کرمان که این روزها حال و روز خوشی ندارد می‌خواهد در جام حذفی اعاده حیثیت کند و حداقل از سد تیم دسته دومی نفت امیدیه بربیاید و به مرحله یک چهارم صعود کند.
 
پرویز مظلومی به دلیل حکم کمیته انضباطی محروم است و هنوز هم چوب اعتراض در جریان بازی با پرسپولیس را می‌خورد! مسابقه‌ای که با شش گل در آن شکست خورد.
 
نفت امیدیه که تیم دسته دومی است در مرحله قبل صبای قم را شکست داده و حضورش در یک هشتم جام حذفی هم شگفتی محسوب می‌شود.
 
مس کرمان باید از سد این تیم دسته دومی در خانه بگذرد.
 
نفت امیدیه سه بازیکن محروم دارد.
 
برنده این دیدار در مرحله یک چهارم باید به مصاف تیم دسته اولی نفت آبادان برود. شاگردان مظلومی اگر در این بازی خانگی پیروز شوند از نظر روحی و روانی در شرایط بهتری قرار می‌گیرند و در لیگ برتر هم با فشار روانی کمتری بازی خواهند کرد.
/2759/